Suklaatuorepuuro

Golfkausi on taas käynnissä. Jotta viikonloppuaamuisin ehtii kentälle riittävän aikaisin on aamupala paras tehdä edellisenä iltana valmiiksi, että voi herätä mahdollisimman myöhään. Viime kesänä keksin tuorepuurot tähän aamupalahaasteeseen. Yleensä nappaan puuron mukaan rasiassa ja syön vasta paikan päällä. Muutenkaan kesällä kuuma puuro aamulla tai välipalaksi ei välttämättä houkuttele.

Tämä resepti on hieman muunneltuna Raakasuklaata & superruokaa -kirjasta, jonka sain joululahjaksi. Ajatus suklaasta puurossa vielä aamulla ei välttämättä kuulosta kovin houkuttelevalta, mutta kannattaa kokeilla. Mielestäni puurosta ei tule makea, vaan nimenomaan raakasuklaan tavoin suklainen. Normaalia makeutettua kaakaojauhetta tai leivontakaakaojauhetta en voi suositella. Puuron voi tehdä myös normaaliin maitoon. Voit tehdä isomman annoksen puuroa useammalle hengelle monistamalla aineita samassa suhteessa.

Raakasuklaapuuro

1 annos

  • 0,5 dl kaurahiutaleita
  • 0,5 dl (kaura)leseitä
  • 1 rkl raakakaakaojauhetta
  • noin 2,5 dl kasvimaitoa (esim. soija, manteli tai hasselpähkinä)
  • 0,25 dl siemeniä (kurpitsan- ja auringonkukansiemeniä) tai pähkinöitä pilkottuna
  • 1-2 tl chiasiemeniä (voi jättää pois)
  • (1 tl hunajaa)

Sekoita kaikki ainekset keskenään. Jos et laita chia-siemeniä, voit vähentää hieman nesteen määrää. Käytä täysin gluteenittomia kaurahiutaleita- ja leseitä, jos haluat täysin gluteenitonta. Makeuta hunajalla, jos haluat. Anna turvota yön yli. Lisää tarvittaessa vielä puuron turvottua nestettä, jos puuro on liian tönkköä.

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s